💡 20 nástrojů na ulehčení práce + zbytečné chyby v marketingu
⏱️ 5 minut čtení
Ahoj markeťáku!
Dřít jako kůň není cool. Myslí si to Michelle Losekoot a myslím si to taky. Setkávám se s lidmi, kteří se brání zjednodušování práce a využívání nových nástrojů s obhajobou, že "si to raději udělají poctivě sami", než furt zkoušet nějaké novoty. 🤷🏻♂️
V marketingu je potřeba být maximálně efektivní a produktivní. Čím více kanálů obsluhuješ, tím větší nároky na sebe kladeš. 📈 Z mého pohledu tedy není prostor pro hrdinství a je vhodné průběžně sledovat možnosti, jak si práci usnadnit a automatizovat. Naštěstí většinu situací, které řešíš nebo řešit budeš (v tom obecnějším kontextu) už řešil před tebou někdy někdo jiný. A dost možná už na to existuje nějaký návod nebo dokonce nástroj. 💡
Mám rád intuitivní nástroje, které lze snadno začít používat. Ve svém prohlížeči mám uloženo do oblíbených položek mnoho užitečných stránek a nástrojů, abych je nemusel znovu hledat a objevovat. Ty z nich, které používám denně mám připnuté a otevřené pořád.
V dnešním newsletteru ti zkusím doporučit několik z nich, které ti mohou ušetřit práci. Zejména při tvorbě a plánování obsahu.
🟠 Plánování a příprava projektů
MindMeister - velmi přehledný a jednoduchý nástroj na zpracovávání a sdílení myšlenkových map. Připravuji v něm návrhy jak strategií, tak projektů (třeba webů/e-shopů).
Todoist - velmi jednoduchý a funkční nástroj na správu úkolů. Využívám jej k organizaci práce napojený na Google kalendář.
Google Docs a Google Sheets - budoucnost spolupráce je v cloudu. Konec neustálého přeposílání souborů. Tvorba + korektury obsahu a spolupráce může probíhat v reálném čase.
Trello jsem doporučoval hned prvním newsletteru, zmíním jej i zde. Jednoduchý, ale velmi silný nástroj pro plánování a řízení, pokud je na tebe Todoist moc jednoduchý.
🟠 Správa sociálních sítí
SocialBee - když si chceš udělat systém v plánování obsahu na sociální sítě a spravovat je z jednoho místa. Chytrý a jednoduchý nástroj pro základní správu, tvorbu a publikování.
Canva - většina lidí ji má zaškatulkovanou jako appku na tvorbu grafiky, ale spousta už neví, že přímo z Canvy lze plánovat a publikovat obsah na Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest nebo LinkedIn.
🟠 Tvorba obsahu
Canva - dám ji sem ještě jednou do téhle sekce. Jednoduchou, základní grafiku si snadno svépomocí nebo pomocí šablon můžeš vytvořit sám. Šetři kapacity grafika na náročnější úkoly.
Smart Mockups - když potřebuješ udělat rychlou vizualizaci, tohle je ten správný nástroj.
Podcasters - bude se ti hodit, pokud se rozhodneš začít tvořit svůj podcast. Jednoduchý nástroj pro nahrávání, editaci a publikování.
Korektor Lingea je pomocník pro kontrolu pravopisu a opravy textů...i tady mi našel pár překlepů.
Pokud přemýšlíš o tvorbě obsahu pomocí AI, doporučím tenhle skvělý článek.
🟠 Hledání inspirace
Pinterest Trends - inspiruj se tím, o co je zájem na Pinterestu.
Google Trends - nahlédni do trendů ve vyhledávání.
Zjisti, na co se lidé ptají ve spojitosti s tvým tématem.
Je fajn být v obraze a sledovat dění ve svém oboru například pomocí Feedly a ukládat si důležité články. Čistě pro ukládání je snadným pomocníkem Pocket. Můžeš tak mít vždy po ruce odložené články, které tě zaujaly.
🟠 E-mailový marketing
Ecomail - jednoduše použitelný nástroj pro posílání newsletterů, který se napojením na e-shop mění na silného pomocníka v automatizaci. Snadná personalizace e-mailů, sledování úspěšnosti kampaní a segmentace seznamu kontaktů.
🟠 Nástroje pro sledování a analýzu dat
Google Analytics pro sledování webového provozu a chování uživatelů asi není nutné už představovat. Ale bylo by chybou, kdyby tu nebyly.
Collabim coby český nástroj na sledování pozic ve vyhledávačích, i monitoring konkurence stále ještě není úplně známý. Velmi doporučuji se s ním seznámit. Měl by to být základní povinný nástroj každého markeťáka, který má na starosti výkonnostní web.
Mohl bych klidně pokračovat dál, ale už takhle je těch odkazů dost na to, abys to proklikal/a najednou. Tak další přidám třeba v některém z dalších e-mailů. 😉
Pokud máš tip na nějakou appku / nástroj, který rád/a a často používáš, napiš mi - rád ho vyzkouším.
🧭 Zbytečné chyby, které vás mohou stát čas i peníze
V nejnovějším díle podcastu Remoted jsem povídal o tématech, s nimiž se v praxi často setkávám. Jsou to zcela zbytečné chyby v marketingu, které tě mohou stát přinejmenším čas, případně peníze nebo pár zklamaných zákazníků.
Jsou to:
👉🏻 Nepromyšlené aktivity
👉🏻 Hraní divadla na internetu
👉🏻 Podceňování se
👉🏻 Řešení nepodstatného a marketingová prokrastinace
Poslechni si epizodu na mém webu, Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts nebo na YouTube. (Prostě kdekoliv.)
🤖 Uměligence.cz - vše potřebné, co potřebuješ vědět o umělé inteligenci
Nejen v marketingu lze efektivně využít nástroje postavené na umělé inteligenci, jako je ChatGPT. Netřeba opakovat, jak přelomové období zažíváme. Stále potkávám dost lidí, kteří si netroufají začít experimentovat a objevovat možnosti AI sami. V tomto projektu Davida Grudla se můžeš dozvědět srozumitelnou formou základy práce s těmito nástroji a odkazy dále, kde se můžeš dozvědět víc.
Měj se fajn a těš se na další e-mail za dva týdny. 👋🏻
Honza Barbořík
marketér s duší grafika
💛 Pokud se Ti newsletter líbil, budu rád, když se o něj podělíš s dalšími lidmi, které by mohl zaujmout.